"There is no ruler who can compare in virtue with a condition of non-rule" -Pau Ching-yen

Jag kämpar på!

Jag kan bara säga att jag tycker Riggenbachs podcast bara blir bättre och bättre. Jag lider fan av abstinens mellan sändningarna. Den senaste, More Free or Less Free, är inget undantag. Den kallar på mig som bara Lew Rockwell brukar göra. Jag vill stå upp för de frihetliga värdena!

I denna sändning sätter Riggenbach vår frihetslängtan i ett perspektiv som visar att läget är långt ifrån hopplöst. Ser man det kvantitativt är trenden definitivt att vi blir friare med tiden. Ja, stats- och regleringsivrarna vinner vissa slag och de har på senare år kommit lite för tätt, men i ett längre perspektiv är det vi som vinner mark.

Jag får också veta att mitt uppdrag är att utbilda. Det gäller för mig att vara ihärdig, ärlig och flitig i mitt spridande av det som är mina övertygelser, säger Riggenbach. Fan vad jag behövde detta! Min blogg har typ noll besökare och det känns väldigt motigt att fortsätta lägga tid på att förklara samma samband om och om igen för ingen lyssnare alls. Men så lyssnar jag på Riggenbach igen och får ny kraft. Jag har ju i snitt 20 besök per dag. Det är ju mer än noll! Om bara någon enda läsare per år är lite mottaglig och kan övertygas att följa upp någon av trådarna så är det liksom värt det. Och just det vet jag med säkerhet har hänt redan. Jeff, jag ska inte ge tappt. Frihet är värt att kämpa för!

Lyss!

Jag vill även framhålla att hpx83 (på Liberala Partiets forum) har varit delaktig i att uppmuntra min vilja till att fortsätta denna vår kamp. Jag tar till mig även den lektionen och inser att vi förutom att utbilda och försöka vårda där frihetsfrön börjat gro, bör vi också uppmuntra varandra, även om fröet redan slagit rot. Om några hundra år kanske det är några av oss man kommer prata om som nyckelpersoner i befriandet av vårt land. Vi är skyldiga våra barn att göra vårt bästa.

(Skrev detta på Liberala Partiets forum och kände nu att det även hör hemma här.)

Comments on: "Jag kämpar på!" (1)

  1. Keep it up! =)

What's on your mind?

Tag Cloud

