"There is no ruler who can compare in virtue with a condition of non-rule" -Pau Ching-yen

Bra där, Göran Hägglund!

Jag kan bara återigen konstatera att jag tycks ha något gemensamt med Göran Hägglund. På DN Debatt idag varnar han oss: ”Kvoteringsoffensiv väntar efter en rödgrön valseger”. Det känns helt absurt. Jag läste hela debattartikeln och kunde bara humma och nicka och när jag läst klart den fanns det bara ett ord som kunde sammanfatta min känsla:

Word.

Kvotering är en av de allra sämsta idéerna någonsin. Och Hägglund har helt rätt i att de rödgröna kommer köra över alla aspekter av individuell frihet de bara kan. De avskyr individuell frihet. De vill istället ha frihet att bestämma över individerna.

Kanske ska man gå till valurnan i alla fall i höst. Vad tycker ni?

Comments on: "Bra där, Göran Hägglund!" (4)

  1. Naturligtvis skall man gå till valurnan.

  2. Men varför? Hittills har det verkat som om valurnan endast duger som spyhink. Men om det nu finns ett parti som är uttryckligt mot idiotiska idéer som kvotering så. Bara för därför.

  3. Men läste du om de rödgrönas nya miljonprojekt då? De ska tvinga bostadsföretag att bygga hyreshus, inte var de vill, utan i villaområden. Sen måste de uppfylla tuffa miljökrav och ha låg hyra. Jag antar att det är vi andra som får skjuta till stålar, eftersom det är ett helt olönsamt bygge. Idioti.

  4. Har du en länk? Nu blev jag nyfiken. Vilka tvångsmedel man användas till något sådant?

What's on your mind?

Tag Cloud

