"There is no ruler who can compare in virtue with a condition of non-rule" -Pau Ching-yen

Svingott

Nu testar jag att prenumerera på Svenska Dagbladet i sex helger. Allt det kostar är att jag besvarar en enkät efter periodens slut.

Godis för immunförsvaret

I dagens tidning läste jag om vaccinbrist i Stockholm. Leveranserna är föresenade. Friska, vuxna människor får vänta ytterligare några veckor på ynnesten att få en ofullständigt testad, kvicksilverkryddad, soppa i blodet.

Håkan Ström, pressansvarig(!) på hälso- och sjukvårdsnämndens förvaltning är förtvivlad:

Det blir konstigt när man utlovar en godispåse till invånarna och sen drar tillbaka det. Det är ju inte okej.

Ja, uj, vad konstigt det blir. Som vi har suktat efter det där vaccinet! Finns det en tävling för dåliga liknelser? Jag vill i så fall veta så att jag kan nominera Håkan Ströms bidrag.

Språkbruket är Freudianskt avslöjande för hur myndighetspersoner ser på oss medborgare. Vi är barn. De är våra föräldrar. Barnens lördagsgodis drar man inte in utan vidare.

Mer om svinis: Antalet döda ökar.

What's on your mind?

Tag Cloud

