"There is no ruler who can compare in virtue with a condition of non-rule" -Pau Ching-yen

Äntligen höst!

Förra hösten såg jag en skylt på Plantagen med orden “Äntligen höst!” skrivna i stora, stora bokstäver. Skylten stod vid lite buskar och annat som passar att plantera på hösten. Det är ju ett sätt att se det. Hösten bjuder trädgårdsnördar på möjligheter som ingan annan årstid gör. Alla årstider är fantastiska.

Vackraste årstiden?

Vackraste årstiden?

För mig var det själva frasen som kändes så varm och oväntad. Jag vet att det finns en massa svennar som tycker vår placering på klotet är piss eftersom vi har så kort sommar. Och jag vet med säkerhet att jag inte är en av dem. Jag älskar alla årstider och nästan alla väder. (Väder som ställer till skada undantaget.)

Varje morgon när jag vaknar kollar jag “är det nåt väder?”. Att det är väder fyller mig med enorm glädje. Jag lever! Livet är en fantastiskt gåva. Väder är fantastiskt. Alla sorters väder. Tänk att vakna upp till inget väder. Inte så kul va?

Äntligen höst. Nu kör vi!

Comments on: "Äntligen höst!" (2)

  1. Hösten är bäst. Visst är de andra årstiderna charmiga. Men, tänk. Mörkt, kallt, vått, blåsigt. Det gör att man känner sig levande. Tid att tänka. Tid att leva. Tid att finnas. Tid att vara.

    Åh, vad jag älskar hösten! Och äntligen kom den. I år igen!

    • Eller som i morse, isande kallt (allt är relativt), alldeles klart väder. Allt vatten i luften verkade ha samlats över sjön bredvid där jag bor. Morgonsolens strålar tände liksom eld på dimman som flöt på vattenytan. Sjukt vackert.

What's on your mind?

Tag Cloud

