"There is no ruler who can compare in virtue with a condition of non-rule" -Pau Ching-yen

Absolut Idioti

Idag läste jag på DI.se att Absolut Vodka stämmer radiokanalen Absolute Radio:

Paula Eriksson på Vin & Sprit bekräftar för nättidningen The Local att man motsätter sig användningen av namnet Absolut och menar att det finns risk för sammanblandning när namnen är så lika.

(Min kursivering)
Jag tror inte det finns någon som blandar ihop Absolut Vodka och Absolute Radio, tror ni? Och luften är fri, trodde jag. Var skall det sluta företag tillåts lägga beslag på språket och orden?
Jag brukade tycka att Absolut Vodka var lite coola med sin gulliga flaska och den kreativitet de visar upp i annonser. Men den här stämningen är verkligen ocool. Nu måste de som driver radiokanalen Absolute Radio ägna en massa energi åt Absolut Idioti. Jag hoppas det slår tillbaka hårt på Vin & Sprit.

What's on your mind?

Tag Cloud

